Monday 24 June 2013

Mesti percaya kepada diri sendiri

Benarkan anda dengar atau tahu siapa Susan Boyle? Saya ingin menbuat sharing sedikit apa yang dapat saya belajari daripada Susan Boyle. Sebelum dia menjadi glamor. Siapa dia dan apa lupa dia? Dia ada kepakaran dlm bidang nyanyian dan Tuhan juga kurniakan dia suara yang amat amat 'sedap'. Tetapi ramai manusia lebih suka menpertikaikan seseorg tu daripada lupa paras. sebelum beliau dapat menbuktikan kepakaran dia. Beliau telah di pandang rendah. Andakah itu adil utk seseorg manusia yang telah dikurniakan paras lupa yang x berapa tu? Daripada umur 12tahun dia telah dibuktikan oleh cikgu beliau bahawa dia memang menpunyai bakat utk menyanyi. Tanpa putus asa dia memasuki apa saja pertandingan menyanyi tetapi beliau tak dipilih kerana paras lupa. Sampai umur 47tahun dia tetap utk mencari impian beliau. Pada tahun 47tahun dia mencuba nasib utk memasuki talent show Britain' s Got Talent. Semasa dia perform utk 1st round dia ditonton oleh 10million org. Selepas itu dia masuk pertandingan American Idol. semasa dia keluar je dipentas semua para juli memandang rendah dan ketawakan terhadap beliau. Semasa dia start menyanyi semua para juli n penonton terpukau dgn suara beliau.


Apa yang saya dapat belajari daripada beliau adalah paras lupa x penting. Kita mesti ada semangat yang kuat, kukuh dan Mission dan Vision dlm hidup. Apa yang penting kita mesti ada semangat nak berjaya, percaya kepada diri sendiri, never never give up, action to what u dream.

Kepada kaum wanita jangan malas utk membaiki diri sendiri. Daripada luaran hingga lah dalaman. Tiada wanita HODOH melainkan wanita itu malas

Kepada anda yang suka menilai seseorg itu mengikut paras lupa tolong lah berubah pemikiran anda. Setiap manusia dicipta oleh Tuhan ada kebolehan dan sebabnya.



                                                SELEPAS MENANGI AMERICAN IDOL
                                                           SEMASA MENYERTAI PERTANDINGAN
Selamat berjaya. Anda kaya dan berjaya

No comments:

Post a Comment